JS-Dining.dk – Website og visuel identitet

Læsetid: 2 minutter

Case

Jonas Søndergaard, der driver J. Søndergaard Dining, havde et ønske om at få en simpel og professionel hjemmeside, der mest af alt kunne fungerer som et online visitkort samt være hans ansigt udadtil. Da virksomheden ikke havde en hjemmeside, e-mail, logo eller andet digitalt fik jeg til opgave at lave dette fra bunden.

Løsning

Løsningen blev en hjemmeside lavet i WordPress og hostet hos Simply.com, som også blev mailudbyderen. Derudover bestod løsningen også i, at være med til at skabe brandets farver, logo og visuelle identitet.

Eksekvering

Indledningsvist fandt vi inspiration i andre brands i cateringbranchen for at blive enige om, hvilket slutresultat vi sigtede imod. Dette gjorde det nemmere at undgå misforståelse og ramme indenfor skydeskiven i første forsøg. Derfra tog hjemmesiden form.

Først opstillede jeg en demoside uden logo, billeder og færdige tekster, for at vi først kunne blive enige om strukturen på hjemmesiden. Da dette var afklaret kigger vi på forskellige farvepaletter. Vi landede på en neutral tone med en anelse orange, da undersøgelser viser, at orange kan være med til at øge sulten og derfor få ens tanker hen på mad.

Jonas ønskede at få så relevante henvendelser som muligt og med så mange oplysninger om kundens event som muligt. Derfor opsatte jeg en udvidet kontaktformular, med CTA til denne i toppen i websitet.

Til sidst hjalp jeg Jonas med et designe logo og favicon. Han ønskede at holder det helt simpelt, så det gjorde vi.

Besøg www.js-dining.dk her


Indholdfortegnelse

Picture of Christian Brink Westergaard

Christian Brink Westergaard

E-handels- og digital marketing-geek

Nyeste projekter og blog