JS-Dining.dk – Website og visuel identitet
Hjemmesidedesign og visuel identitet til J. Søndergaard Dining.
OKSY (Opgaven, Kampen, Støtten, Ydeevnen) er en frivilling forening der er startet i 2023, der har til formål at støtte veteraner og spejdere. Bestyrelsen søgte primo 2024 en frivillig til at være ansvarlig for at få styr på deres webshop, hjemmesidedesign og generelt deres visuelle identitet.
Jeg meldte mig som frivillig, da foreningen støtter et godt formål og jeg selv ønskede at styrke mine kompetencer indenfor disse felter. Siden da er jeg trådt ind i bestyrelsen og er fast IT- og webadministrator i OKSY.
Da jeg første gang kiggede på O-K-S-Y’s gamle hjemmeside, blev jeg mødt af et virvar af camouflagemønstre og et farveudvalg, der ikke altid spillede godt sammen. Det var tydeligt, at hjemmesiden trængte til en makeover, så den bedre kunne afspejle foreningens professionalisme og det frivillige arbejde, de udfører.
For at opnå dette valgte jeg et nyt, strømlinet design og udarbejdede en designguide, der sikrer en simpel, men professionel stil på tværs af hele hjemmesiden. Med færre og mere kontrastfyldte farver, samt en opdateret header og footer, er det visuelle udtryk blevet meget mere sammenhængende.
Jeg har også lavet knapper, der fremhæver de vigtigste sider, hvilket gør navigationen lettere og mere intuitiv for brugerne. Desuden har jeg øget kontrasten mellem tekst og baggrund, så læsevenligheden er blevet markant bedre – en lille ændring, der gør en stor forskel for oplevelsen af hjemmesiden.
Udover at redesigne hjemmesiden har jeg også givet O-K-S-Y’s logo en tiltrængt opdatering. Det gamle logo manglede en professionel udstråling og det fungerede ikke optimalt i alle formater og kunne ikke skaleres op uden at miste kvaliteten. Derfor besluttede jeg, at designe et nyt logo, der både afspejler professionalisme og er fleksibelt i brug.
Det nye logo er designet i høj opløsning og kan anvendes i forskellige formater. Uanset om det skal vises på hjemmesiden, sociale medier, eller printes på merchandise som t-shirts og krus, som ses herunder.
For at styrke medlemsoplevelsen har jeg implementeret plugin’et Ultimate Member på O-K-S-Y’s hjemmeside. Ultimate Member gør det muligt at vise specifikt indhold og funktioner til betalende medlemmer af foreningen. Det betyder, at den interne kalender og visse arrangementer nu er beskyttet og kun tilgængelige for dem, der er logget ind.
En anden fordel ved Ultimate Member-plugin’et er, at det giver mulighed for at tilpasse, hvad medlemmerne ser og ikke ser. For eksempel skjules “Bliv medlem”-knappen i headeren automatisk, når brugerne allerede er logget ind.
Da jeg først begyndte at arbejde med O-K-S-Y’s webshop, var der flere udfordringer, der skulle løses for at skabe en bedre brugeroplevelse. Det tidligere design var rodet og uoverskueligt, hvilket gjorde det svært for brugerne at navigere og finde de produkter, de ønskede.
For at løse udfordringerne har jeg redesignet både kategorisiden og produktsiderne, så de nu er mere overskuelige og tiltalende. Det nye design er mere sammenhængende og stilrent, hvilket gør det lettere for brugerne at finde rundt og foretage køb.
Derudover var der fejl i opsætningen af webshoppen, som gjorde, at moms ikke blev tillagt automatisk, og fragtpriser ikke blev korrekt udregnet ved checkout. Jeg har rettet disse fejl, så moms nu tillægges produkterne automatisk, og fragtprisen beregnes korrekt.
Selvom O-K-S-Y’s hjemmeside og webshop har fået en ordentlig overhaling, er der stadig plads til forbedringer. Selvom udgangspunktet nu er markant forbedret, er der stadig mange ting vi/jeg kan gøre for at optimere sitet endnu mere. Da OKSY er en frivillig forening, og den tid jeg afsætter til projektet udelukkende er interessetimer, må jeg også erkende at alting ikke er perfekt.
Nyeste projekter og blog
Hjemmesidedesign og visuel identitet til J. Søndergaard Dining.
Digital marketing er akronymernes verden og det kan være svært at huske dem alle. Her er de mest almidelige forkortelser og akronymer i alfabetisk rækkefølge.
De vigtigste findings fra mit bachelor projekt om personalisering i e-mail marketing